Debatforum for foreningen Trans-Danmark

Omkostningerne ved at springe ud...

Share

Gæst
    Gæst

Omkostningerne ved at springe ud...

Indlæg by Gæst on 8/11/2008, 00:16

På et andet debatforum, nævnes det at omkostningerne ved at springe ud som Trans er meget store, nogle mener at det måske er glemt eller bliver betragtet som en bagatel.

Jeg tror nu ikke, at det forholder sig sådan. For mit eget vedkommende, så kender jeg så udmærket prisen, jeg har nemlig betalt den.

Men det behøver ikke fortsat være sådan, send lige de homoseksuelle en tanke... hvis de havde givet op i sin tid, grundet de store omkostninger der er ved at komme ud af "skabet" ja så var de næppe nået så langt som de er nu.

Jeg erkender blankt, at omkostningerne kan være utrolig høje, og derfor skal man da også nøje overveje om man er villig til at betale prisen. Men hvis ingen er klar til at betale prisen, så bliver forholdene aldrig bedre. Det er derfor jeg opfordre så mange som muligt, til at stå frem og vise hvad de er, vise omgivelserne at vi er helt normale mennesker. Jo flere vi er der står frem, jo hurtigere bliver det normalt. Det sker ikke fra i dag til i morgen, det ved jeg godt, men gør vi ikke noget for det, så sker det nok aldrig.

Tina Nielsen

Antal indlæg : 7
    Geografisk sted : westend8,2.tv 1661 københavn v

Re: Omkostningerne ved at springe ud...

Indlæg by Tina Nielsen on 8/11/2008, 16:58

kære Tina vyum jeg mener ikke der er noge omkostningerne som Transseksuel det er kun lige det man skal elles OK +SK hilsen Tina Nielsen I love you

Gæst
    Gæst

Indlæg by Gæst on 9/11/2008, 00:47

Tina Nielsen skrev:kære Tina vyum jeg mener ikke der er noge omkostningerne som Transseksuel det er kun lige det man skal elles OK +SK hilsen Tina Nielsen I love you

Hmm det er jeg nu ikke helt enig med dig i Crying or Very sad Der er mange der har midstet familie og venner og sågar jobbet da de sprang ud, så jo der er omkostninger.

Sørgeligt men sådan er det, det er nok noget der med tiden forsvinder, men der går lang tid endnu.

Freja

Antal indlæg : 104
    Geografisk sted : Viborg

Omkostningerne ved at springe ud.

Indlæg by Freja on 9/11/2008, 13:43

Kære Tina V og Tina N.

Mon ikke der er mange forskellige meninger og erfaringer omkring det at komme ud af ”Skabet”.
    Der findes vel næppe 2 mennesker der har brugt den samme metode, og dermed har ensartede erfaringer.

Nogen af os kan fortælle om de omkostninger vi har måttet sluge. Andre afholder sig fra at springe fuldt og helt ud. I denne sammenhæng er jeg stødt på et sært udtryk: At købe en vare, man ikke kender prisen på.
    Dette synspunkt forstår egentlig godt, men jeg kan ikke acceptere udtrykket. Det er jo ikke en vare man køber, men derimod en personlig udvikling man går i gang med. Derfor vil jeg påstå at synspunktet dækker over at man ikke har et reelt behov for at springe ud.

Personligt var jeg meget længe om dette udspring. Fra det tidspunkt hvor jeg første gang omtalte min transvestisme til mine nærmeste og til i dag, er der gået mere end 7 år. Min udvikling har været step by step, men ikke på en snorlige snedkertrappe: Det har været via en snørklet sti. Indimellem har der været lange pauser.
    Hvert enkelt skridt er taget, når jeg har været moden til det. Nogle af skridtene (som fx da jeg startede med at gå feminint klædt på jobbet) har jeg forsøgt at gennemtænke på forkant. Især i dette tilfælde var jeg meget i tvivl om jeg valgte den rette metode. Når man er usikker er chancen for at man vælger forkert ganske stor. Situationen udvikler sig ikke altid som man har forudset eller håbet på.
    Af den årsag vil der opstå nogle omkostninger, som man efterfølgende må acceptere.

For mit vedkommende har den største omkostning været at jeg har mistet kontakten til min datter.

Da det er hendes valg, er det uendeligt svært at påvirke situationen, og jeg skubber derfor også denne sorg fra mig, for ikke at blive psykisk ødelagt.
    Den næststørste omkostning har været tabet af min karriere. Det har været langt nemmere at bære, og jeg har fundet mening i mit nye liv som førtidspensionist.

At leve sit liv i det modsatte af sit biologiske køn er derimod ikke noget problem. Frygten for omgivelsernes reaktioner er et punkt man bruger meget tid på, inden man tager sit første skridt ud af døren. Hurtigt finder man ud af at reaktionerne udebliver.
    De første gange er man naturligvis meget usikker, men ret hurtigt finder man sikkerheden og roen i sig selv, og dermed bliver det mindre synligt at man i virkeligheden ikke blev født i det køn man udtrykker.

Husk derfor: Det er kun et minimum af ens bekymringer, der bliver til noget. Derfor er det vigtigt at følge sit hjerte – det er den sikreste vej til at hvile i sig selv, og dermed få et godt liv i sit nye kønslige udtryk.

Razz Kærlig hilsen, Freja Razz

Tina Nielsen

Antal indlæg : 7
    Geografisk sted : westend8,2.tv 1661 københavn v

Indlæg by Tina Nielsen on 9/11/2008, 19:49

kære Tina vyum jeg vil godt gik dig ret det med at man KAN midstet familie det har jeg selv +venner MEN jeg har veninder og det med jobbet er IKKE GODT og kære freja jeg vil gik dig ret hilsen Tina Nielsen I love you

Freja

Indlæg by Freja on 11/11/2008, 13:24

Faldt netop over et citat fra Gandhi:

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, derefter bekæmper de dig - så vinder du"

Synes det på en måde passer ind i denne sammenhæng...

Freja

Irene Haffner

Antal indlæg : 86

Indlæg by Irene Haffner on 13/11/2008, 07:50

Hej
    Man kan jo også spørge sig selv om hvad omkostningerne er ved IKKE at springe ud.
    De kan være tårnhøje. Frustration. Dyb utilfredshed. Selvhad. Angst og utilfredshed. Dybest set er prisen for det man enten gør eller undlader at gøre, en pris man selv kommer til at betale.
    Alene af den grund er de vigtige beslutninger i ens liv afhængige af en selv.

celine

Antal indlæg : 1

Indlæg by celine on 13/11/2008, 13:16

Celine har vært kjent i min familie og vennekrets i flere år. Og det er da en får vite hvem som er ens virkelige venner. Mine beste venner er min samboer og hennes søster som har hjulpet meg i mange dameting. Men jeg mistet min sønn dessverre. Men nå som jeg har sprunget ut har jeg det bare deilig.

Karin Astrup

Antal indlæg : 8
    Geografisk sted : Karup

Indlæg by Karin Astrup on 14/11/2008, 15:33

Når man taler om tidspunktet hvor man "springer ud", så er der en vigtig faktor man bør tage med, nemlig den alder man har, når man bliver et komplet menneske.

Det er min egen erfaring at jo yngre man er desto nemmere er det for den enkelte og for vedkommendes omgivelser.

De fleste jeg kender, har "først" fundet dem selv i en alder hvor de som de fleste der følger samfundsnormerne har stiftet familie og eventuelt fået børn, hvilket medfører, at presset på vedkommende fra omgivelserne er meget høje, og mange har ikke forståelsen for hvad det er for en konflikt som transpersoner lever med.
    Dette fører ofte til store omkostninger.

Omvendt har Irene ret i hendes synspunkt, at alternativet er andre omkostninger, der er ligeså slemme, men bare inverterede.

Freja

Indlæg by Freja on 14/11/2008, 22:59

Hej søde celine

Jeg kender dig ikke, har aldrig bemærket dig.
    Et er sikkert - jeg vil gerne hilse på dig.

Mange oprigtige hilsner
    Freja

Christina

Antal indlæg : 12

Indlæg by Christina on 27/12/2008, 03:14

Slettet.

Sidst rettet af Christina 19/6/2009, 18:54, rettet 1 gang

Sanne Minet

Antal indlæg : 36
    Geografisk sted : glostrup

Indlæg by Sanne Minet on 25/1/2009, 00:41

Hej ja omkostningerne er store ikke mindst på arbejdsmarkedet det har jeg jo prøvet på egen krop men jeg har også oplevet venner der lige pludselig ikke kender dig i store selvskaber og på gaden men kan finde på at ringe eller smse og når man besøger dem sikre de sig at ikke nogen de kender er i nærheden og dem skal man vælge fra
    Knus Sanne

Sponsored content

Indlæg by Sponsored content Today at 12:49

Lige nu er det 8/12/2016, 12:49