Debatforum for foreningen Trans-Danmark

Forslag til arrangement: Tour de Transer

Share

Freja

Antal indlæg : 104
    Geografisk sted : Viborg

Ruten er nu udarbejdet

Indlæg by Freja on 8/2/2009, 18:31

Kære Alle
    Mit automobil og jeg har i dag været ude og checke ruten. Den kommer til at strække sig over 30 km. Jeg forestiller mig at vi holder et ganske adstadigt tempo. Derfor vil jeg mene at vi skal afsætte ca. 3 timer i alt til den aktive del, der skal jo også være tid til at rette make-up, ryge og indtage diverse andre stimuli, is - sodavand og hvad nu ellers der kan findes på. Jeg har i øvrigt kontakt til flere der vil køre følgevogen, og en kær veninde har sagt ja til at overveje at køre løbsdirektørens bil.. Den første etape slutter med en stigning som måske nok, i vores sammenhæng; vil blive betegnet "Uden for kategori". Det vil bestemt ikke være noget nederlag, såfremt man føler trang til at trække cyklen op her. Dagens frokost rast også planlagt til at være på bakkens tinde.

Efter forkost vil der være nogle stigninger men de burde være overkommelige for alle,og ret hurtigt vil tærenet flade ud.
    Efter at have gennemkørt ruten vil jeg foreslå at starttidspunktet flyttes til kl. 11.00. De der evt. skal leje en cykel bør påregne at være i Viborg inden kl. 10.30.

Når cykelturen er overstået er der mulighed for at aflægge Viborgs Midtby et besøg. Viborg Domkirkes udsmykning er en god måde at genopfriske sin bibelshistorie. Ved siden af Domkirken ligger mange spændende bygninger og det kunne være nærliggende at aflægge Joachim Skovgaard Museet et besøg, inden vi afslutter dagen med et besøg på Cafe Morville på Hjultorvet.

Rutebeskrivelse: Fra P Pladsen Vest (tidsubegrænset) for Viborg Banegård forbi banegård, rutebilstation og sygeplejeskolen (udsmykket af Poul Gernes) køres der syd ud af byen mod Hald Ege. Hald Ege er kendt for sin Egeskov, men også for sin barak by, der bl.a.har rummet krigsfanger og hjem for psykisk handicappede. Idag er området ombygget til et attraktivt boligområde.

Efter Hald Ege sættes kursen mod Hald Hovedgård, stedet fungerer nu som forfatter og oversættelsescenter. Stedet står bl.a. bag "Store Bogdag". På denne del af ruten kommer vi også forbi et af egnens mest berømte madsteder: Niels Bugges Kro, men da turens største udfordring Dollerup Bakker ligger foran os, så gør vi ikke holdt her, men venter til vi når bakkens top, med cafeteria og et af Midtjyllands smukkeste udsigtspunkter. Her skal vi have tid til at puste ud, og lade op til anden etape.

Den fører os ned gennem Dollerup by og gennem et hedelandskab ud til Stanghede og videre til Finderup, hvor vi gør holdt ved mindestenen for Erik Glipping. Herfra går det let gennem et fladt landskab tilbage til udgangspunktet i Viborg Midtby.

Kærlig hilsen
    Freja

cpg

Antal indlæg : 35
    Geografisk sted : Tyskland - 10 km fra flensborg

Re: Forslag til arrangement: Tour de Transer

Indlæg by cpg on 9/2/2009, 14:39

Hej,

skal vi tegne vejplanen?
    ... eller vi skreve en lille folder med vejplanen?

Hvor mange medhjelper er nødvendig for organisere turen?

Hilsen
    CPG

Freja

Indlæg by Freja on 9/2/2009, 22:22

Jeg bruger tråden her til at orientere om hvordan planlægningen af arrangementet skrider frem. Det bliver næppe brug for et stort antal medhjælpere til selve arrangementet. Mit succeskriterium er mindst 5 deltagere, incl. mig selv. Bliver vi færre, så vil jeg tillade mig at aflyse. Det samlede antal vil næppe overstige 15 - 20 deltagere.
    Cykelturen får karakter af en hyggetur, og der lægges ikke op til nogen form for konkurrence. Sagt på en anden måde, tilløb til udbrud fra "feltet" anses ikke for passende. Vi skal søge at holde os samlede og ruten er udlagt således at det burde være umuligt at fare vild for den enkelte.

cpg

Indlæg by cpg on 10/2/2009, 00:37

Hej,

jeg godt er klar over "Tour de Transer" er ikke "Tour de France" eller en anderen professionell cykel-race Smile
    Men jeg vil gerne vide: er da ingen tanke på 20...30 deltager?

Hilsen
    CPG

Vibe

Antal indlæg : 27
    Geografisk sted : Århus

Indlæg by Vibe on 15/2/2009, 23:38

Hej Freja,det lyder som en rigtig hyggelig rute. Det skal nok blive godt./Vibe

Freja

Indlæg by Freja on 14/3/2009, 12:53

Sanne Minet har fundet ud af at cykelturen er useriøs. Jeg bøjer mig for den "overmagt"
    Cykelturen er hermed aflyst

cpg

Indlæg by cpg on 14/3/2009, 18:43

He,
    det er kedeligt.
    I går vi har vores møde i Flensborg od jeg har den forslag at sende en lille Tsyk delegation til "Tour de Transer" for at have en lille "International Flair" Smile Smile Smile

Hilsen
    CP

Sanne Minet

Antal indlæg : 36
    Geografisk sted : glostrup

Indlæg by Sanne Minet on 15/3/2009, 03:43

sunny Hej Freja hold du bare dit forhåbenligt private arengement og nyd det den omtale det giver dig alt andet er for barnligt jeg tillader mig bare at have en mening om det man skal jo passe på at en seriøs sag ikke går op i hat og briller eller lårkort og palietter
    Det er kærligt ment Knus Sanne

Sponsored content

Indlæg by Sponsored content Today at 14:34

Lige nu er det 9/12/2016, 14:34