Debatforum for foreningen Trans-Danmark

hvorfor er informationen så dårlige?

Share

Sanne Minet

Antal indlæg : 36
    Geografisk sted : glostrup

hvorfor er informationen så dårlige?

Indlæg by Sanne Minet on 19/3/2009, 22:46

Hvad er der sker hvorfor har vi ikke retigheder altså retten til at vide hvad vi kan hvorfor skal vi gemmes væk i samfundet
    hvorfor er der så stor forskellighed i kommunerne ?
    hvorfor kan vi ikke få at vide automatisk hvad vores retigheder er når vi står frem
    hvorfor skal vi trygles af myndigheder efter for godt befindede
    er vi dem i danmark med den absolut laveste status ?

Freja

Antal indlæg : 104
    Geografisk sted : Viborg

Re: hvorfor er informationen så dårlige?

Indlæg by Freja on 20/3/2009, 01:10

Sanne Minet skrev:Hvad er der sker hvorfor har vi ikke retigheder altså retten til at vide hvad vi kan hvorfor skal vi gemmes væk i samfundet
    hvorfor er der så stor forskellighed i kommunerne ?
    hvorfor kan vi ikke få at vide automatisk hvad vores retigheder er når vi står frem
    hvorfor skal vi trygles af myndigheder efter for godt befindede
    er vi dem i danmark med den absolut laveste status ?

Sanne – du stiller en række spørgsmål

Som transkønnede har vi de samme rettigheder i samfundet som alle andre.

Dine kompetencer forstået som din uddannelse, erfaring og dine færdigheder ændres ikke af at du har ændret dit kropslige udtryk. Vi bliver da heller ikke gemt væk i samfundet, med mindre at vi selv ønsker at gemme os.

I Danmark hersker der kommunale selvstyre, derfor er der også forskel på det tilbud som tilbydes, hvad enten vi tænker på børnepasning, skoler, ældrepleje og andre områder af det sociale område.

Disse forskelle er tilstede, uanset om den nuværende regering efter min mening har indført et regeltyrani

Det danske samfund ser på overfladen meget homogent ud, men når man bare skraber en smule i overfladen, så finder man ud af at samfundet er et broderi af subkulturer med en mangfoldighed af størrelser og interesser.

Vi tilhører begge en subkultur, der talmæssigt er meget lille. Derfor har det offentlige system ikke særlig stor viden om os. En del af denne viden har samfundet så valgt at placere hos RHSK. Det følger fint i tråd med at man i Sundhedssystemet forsøger at koncentrere ekspertisen i nogle centre, således at behandlingen af den enkelte kan blive optimeret. Det gælder uanset om der er tale om fysiologiske eller psykiske problemer.

Myndighederne har hverken lov eller ret til at ”tryne” nogen borgere – men da vi ikke lever i en samfund hvor vi umyndiggøres, så kan den enkelte sagsbehandler, efter individuel vurdering, forvente at borgeren selv medvirker til at søge oplysninger, der kan bringe den pågældende videre.

Efter min beskedne mening er transkønnede ikke de mennesker i Danmark, der har den laveste status. I det hele taget ser jeg ikke min status som lav!

Skal vi tale om mennesker i dette samfund – der har en virkelig lav status, så vil jeg nævne tre grupper: Familier på starthjælp, afviste asylansøgere og sidst men ikke mindst de psykisk syge hjemløse.

Freja

Sanne Minet

Indlæg by Sanne Minet on 20/3/2009, 01:45

Kære Freja
    du har da ret i det skriver men i et tolerent burde det så ikke være en selvfølgeliglighed at information fra samfundet bliver udleveret af myndighederne det kan når skal kræves penge ind er der ingen problemer
    nu kan jeg da søge informationer men på kommunekontoret ved de intet på kordegnekontoret ved de intet og har absolut ingen lyst til at hjælpe
    eller hvad med jobcenterne her taler de ned dig du kan jo bare er deres gyldne ord
    jeg vil opfordre bestyrelsen til at gå lidt mere agresivt til værks fks at skrive til alle danmarks borgmestre alle fagfoeninger + politiets øverste ledelse og måske de 20 største danske firmaer måske i samarbejde tsgu samtidtigt fortælle om det i avis artikler osv

men tak for de gode indlæg Freja
    Knus Sanne

Freja

Antal indlæg : 104
    Geografisk sted : Viborg

Indlæg by Freja on 20/3/2009, 02:58

Sanne Minet skrev:
    Kære Freja
    du har da ret i det skriver men i et tolerent burde det så ikke være en selvfølgeliglighed at information fra samfundet bliver udleveret af myndighederne det kan når skal kræves penge ind er der ingen problemer
    nu kan jeg da søge informationer men på kommunekontoret ved de intet på kordegnekontoret ved de intet og har absolut ingen lyst til at hjælpe
    eller hvad med jobcenterne her taler de ned dig du kan jo bare er deres gyldne ord
    jeg vil opfordre bestyrelsen til at gå lidt mere agresivt til værks fks at skrive til alle danmarks borgmestre alle fagfoeninger + politiets øverste ledelse og måske de 20 største danske firmaer måske i samarbejde tsgu samtidtigt fortælle om det i avis artikler osv

men tak for de gode indlæg Freja
    Knus Sanne

Sanne

Du hævder at du i forskellige sammenhænge kæmper. Din fagforening er et af de steder, du tidligere og i anden sammenhæng har nævnt.

Det og dine arbejdssituationer har jeg stor respekt for. Jeg tror vi begge kunne bruge mange timer på at begræde hinandens nederlag, medens vi opstillede ”kendsgerninger” om hvor grufuld verden den er. I dette forum vil jeg derfor fravælge at beskrive de sejre jeg har haft.

Men vi skal hverken vente på ”Godot” eller en frelsende engel fra det høje. Verden er her og nu, den må vi ikke møde med den form for forurettethed, som du i mine øjne giver udtryk for.

Uanset hvor lidt – eller – hvor meget jeg bruger tasterne her, så har jeg også min sjæl dybt forankret i den virkelighed, der findes udenfor diverse debatfora og chatrum.

Sagt på en anden måde – jeg er Freja – morgen – middag og aften. Jeg bilder mig ikke ind at jeg kan være andet end far til mine børn. Men jeg er accepteret ”besse” til mit barnebarn.

Den virkelighedsopfattelse som jeg er født med, bevirker at jeg aldrig kan blive andet end en transseksuel kvinde. Det betyder at jeg har en fortid som jeg hverken kan eller må fortryde.
    Det betyder imidlertid ikke noget for hverken min – eller mine omgivelsers opfattelse af min person.

Prøv derfor at vende dit blik indad.

Freja

Sanne Minet

Indlæg by Sanne Minet on 21/3/2009, 01:08

Kære freja det glæder mig at det går dig godt og at du fundet din hylde men det jeg efterlyser er information altså hvad ned vores retigheder det er netop der vi mangler
    og det med at vende indad er rystende forkert nej vi skal vende udad for at få plads til at værre og hverdag er en ny dag med mange nye indtryk og dem for man ikke af se ind der skal man se ud finde nye veje og muligheder tænk dog hvordan verden så ud hvis der ikke var visioner specielt de unge mtk ere skal da gå hele vejen med mand og børn altså adopterede ja hvorfor ikke finder man udaf at vi kan bære børn ville det da værre fantastisk ja vi skal tro på det og slå os til tåls tænk hvis kvinder i al anmindelighed havde gjort hvor havde vi så været idag
    Knus Sanne

Sponsored content

Indlæg by Sponsored content Today at 12:47

Lige nu er det 8/12/2016, 12:47