Debatforum for foreningen Trans-Danmark

Hvad er Tv,Ts,CD,SE, osv.

Share

Cathrine

Antal indlæg: 36
    Geografisk sted: Aalborg

Hvad er Tv,Ts,CD,SE, osv.

Indlæg by Cathrine on 17/4/2009, 18:34

Hejsa i alle søde mennesker, jeg ville høre om i ville hjælpe mig med et lille projekt, jeg kan desvære ikke sige så meget om hvad og hvorledes, men kunne godt tænke mig at om der var nogle der ville give deres synspunk på disse 4 "Boks"

Spørgsmålet
    .

Hvad er en:

• Transvestit
    • Transseksuel
    • Transkønnet
    • Crossdresser
    • TransFetist
    Håber folk bare svare på spørgsmålet så godt som de kan.

kh
    Cathrine

Jeanette

Antal indlæg: 12

Re: Hvad er Tv,Ts,CD,SE, osv.

Indlæg by Jeanette on 17/4/2009, 20:26

Jeg vil da godt forsøge mig med nogle forklaringer.

Transvestit:
    En mand, som kan lide at "lege" med sin feminine side i kortere eller længere perioder. Transvestitten befinder sig godt med sin mandlige identitet og ønsker ikke at ændre på dette. Der findes kvindelige transvestitter, men da de jo ikke har de samme begrænsninger i valg af klædedragt som mænd, ses de ikke som transvestitter.

Transseksuel:
    En person (mand eller kvinde) som føler en indre konflikt mellem sit biologiske køn og sit mentale køn. F.eks. en biologisk født dreng, som føler sig som kvinde (MtF) eller en biologisk født kvinde, som føler sig som mand (FtM). En transseksuel person ønsker som regel at få ændret sine fysiske kønsorganer til at ligne det mentale køn mest muligt. Dette sker ved en operation hvor MtF får fjernet sin penis og testikler og får tildannet en vagina, samt indtager kvindelige kønshormoner, som giver en vis brystvækst og en nedsættelse af behåringen i ansigt og på krop. Tilsvarende vil en FtM få fjernet sine bryster og sin vagina, æggestokke og livmoder, og ofte også får tildannet en kunstig penis.

Transkønnet:
    En fællesbetegnelse for transvestitter og transseksuelle.

Crossdresser:
    I store træk det samme som en transvestit.

TransFetichist:
    En person (normalt en mand) som får en seksuel opstemthed og tilfredsstillelse ved at iføre sig bestemte beklædningsgenstande fra det modsatte køn. Det kan være enkeltbeklædningsgenstande som er personens fetisch, men også en fuldstændig onklædning til det modsatte køn - ofte med stærkt seksuelle undertoner i valget i beklædning (lak/læder, "hulkorte" skørter, ekstremt overdrevet make-up, super høje stiletter/støvler mm.).

Knus
    Jeanette

Tina Thranesen

Antal indlæg: 4
    Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg by Tina Thranesen on 18/4/2009, 09:08

Kære Cathrine
    Læs nærmere på:
    Kønsidentitet og kønsidentitetsforstyrrelse
    Ord og begreber
    Kærlig hilsen. Tina Thranesen.

Cathrine

Indlæg by Cathrine on 18/4/2009, 21:09

Tina nu var det synspunkter jeg ledte efter ;-)
    *knus*

Vibe

Antal indlæg: 27
    Geografisk sted: Århus

Indlæg by Vibe on 19/4/2009, 23:04

Kære Cathrine,

jeg har en underlig fornemmelse af, at du sidder med en skoleopgave,
    men ikke selv gider at researche til den?
    De artikler Tina har linket til indeholder faktisk meget fin information.

Hvis du lægger lidt mere arbejde i og har brug for noget
    konkret information er vi mange, der gerne vil hjælpe dig.

Vh Vibe

Cathrine

Indlæg by Cathrine on 21/4/2009, 22:58

Jeg prøver lige igen.

det jeg leder efter er

---------->>JERES SYNSPUNKTER<<----------------

Hvis det er fordi man ikke forstår det jeg skriver så er man velkomme til at skrive, så skal jeg med glæde uddybe det.
    Det er lidt svært at lægge arbejde i noget når det IGEN er andres synspunkter man leder efter, så er det efter min mening relevant at spørge på et forum,
    så kære Vibe hvis du læste hvad jeg skrev ville du ikke misforstå det.

Freja

Antal indlæg: 104
    Geografisk sted: Viborg

Indlæg by Freja on 22/4/2009, 17:32

Kære Cathrine

Nu har jeg flere gange strejfet denne tråd, uden helt at kunne forstå dit spørgsmål. Jeanette har pænt og overskueligt givet en beskrivelse af de kategorier du startede med at omtale.

At udtrykke synspunkter om de samme segmenter i vores lille subkultur kommer vel meget hurtigt til at handle om at tage parti eller udvise antipati mod nogen mennesker, baseret på konkrete oplevelser. Det vil jeg ikke medvirke til.

For mig er det vigtigt at den person jeg møder ude i det der hedder virkeligheden er et menneske der fremtræder på en måde der er virker ægte, og helstøbt. Følelser har hverken form eller farve.

Freja
    PS: Ægte skal ikke forstås som overbevisende, men som at personen er i overensstemmelse med sit indre jeg!

Cathrine

Det er ret utroligt.

Indlæg by Cathrine on 22/4/2009, 19:57

Jeg må indrømme at det er ret spænende at se hvordan folk reagere på nogle meget meget simple spørgsmål som man skal tage stilling til, i stedet for bare læse spørgsmålet og besvare det efter det man ved om emnet, så prøver folk på at analysere den dybere mening i det og putte ting ind i teksten som slet ikke er der.

Spørgsmålene er stadigvæk tilegnet den enkelte person, hvor det stadigvæk er meningen at man læser spørgsmålet og besvare det, det er meget simpelt, så prøv at tage den høje hat af og læs spørgsmålet.

Hvis man ikke vil være med så forstår jeg ikke hvorfor man skriver i posten...

Det er ikke et spørgsmål som er meningen at undertrykke nogen
    Det er ikke meningen at spørgsmålene skal have en dybere mening, der er kun det du læser og ikke andet.
    der er ikke noget anit noget som helst i spørgsmålet, det er et par simple spørgsmål.

Det er kun de 2 første som har skrevet som har svaret på spørgsmålet, det er 2 ud af 4 det er egentlig ret ringe at det er så svært at læse og forstå.

Men nu må jeg jo hellere skrive hvad det handler om, jeg bliver sikkert snart korsfæstet og beskyld for både det ene og det andet.

Det var for at finde ud af om der var enighed i blandt transkønnet omkring hvad for en kasse man er i(og ja man er i en kasse i samfundets øjne lige meget hvor meget man selv mener man ikke er), de 2 mest relevante spørgsmål gik på hvad er en transvestit og hvad er en transseksuel, og hvor var de forskellige poster forskellige, men det er nu bleven ødelagt.

Jeg har intet imod nogen af de personer som har skrevet i denne tråd, men syntes godt man kunne udvise den respekt at læse emnet uden man begynder at komme med sine bemærkninger, ret skuffende.

tak til dem som ville være med( de 2), det her vil ikke komme med i mit projekt alligevel. Sad

Freja

Antal indlæg: 104
    Geografisk sted: Viborg

Indlæg by Freja on 22/4/2009, 20:18

Årh - jeg forstår at mit svar er uønsket.
    Synes du selv at du kan tillade at være så uforskammet?
    Hvis dit projekt er ødelagt, så vil jeg da gerne minde dig om det gamle ordsprog "Som man råber i skoven, får man svar"
    Undskyld - så mange gange undskyld at jeg forsøgte at tolke dit mystiske spørgsmål.

Cathrine

Indlæg by Cathrine on 22/4/2009, 20:25

Åh gud Freja, lad nu være med at være så nærtagende.
    Plus du har forsat ikke læst hvad der stod,

And i Quote
    det her vil ikke komme med i mit projekt alligevel.
    Quote end.

Som der står så er det dette emne og ikke nogen steder står der hele projektet er ødelagt vel.

Freja syntes du ikke selv det er lidt pinligt efterhånden..

Tror du seriøst selv at jeg vil lave et projekt som helt og alene afhænger af andre folks meninger, så må ud sgu tro om.

Så skal vi ikke droppe den her diskussion, det her spørgmål er lukket og jeg vil ikke skrive mere i det.
    Jeg her her ikke for meningsløst mudrekast.

Lige nu er det 21/12/2014, 20:52