Debatforum for foreningen Trans-Danmark

hej på debatten, definitioner

Share

Sally

Antal indlæg : 1

hej på debatten, definitioner

Indlæg by Sally on 17/3/2010, 19:49

Hej Alle
    Det er nogle år siden jeg har været på fora med mine egne issues, var ret undrende over mig selv da jeg var i tyverne.
    Har altid lidt af dysphoria og været kønsforvirret. Er nu 37 og har levet med en dejlig kvinde i 15 år.
    Vores forhold er ret unikt idet hun altid har accepteret min kønsforvirring(og været mere mand end nogen jeg har mødt).
    Jeg lagde selv mine aktiviteter på hylden for en ca 10år siden.
    Da jeg funderede over om jeg skulle tage skridt til at "udvide" mine aktiviteter.
    Som de fleste af jer ved er der ikke rigtig nogen hylde at lægge ens identitet på og i mit tilfælde kom det hele væltende op igen.
    Skal lige sige jeg har været igennem et længere sygeforløb, ifb med en hjertefejl som allerede var begyndt at påvirke mig, da jeg var i puberteten. Hvilket formentlig også havde noget at gøre med at jeg opgav mine "aktiviteter" og "projekt"

Så nu står jeg her 10 år efter, skideforvirret og møg dysforisk igen.

Så nu spørger jeg, er den generelle holdning at hormoner kun er for folk der har tænkt sig at skifte køn?
    Eller kan man i visse hensyn vise "nåde" overfor folk som er dysforiske men ikke har tænkt sig at gå hele vejen.

Jeg har fx medicinske hensyn at tage efter jeg blev opereret for tre år siden.
    Så en total transition/feminization er out of the question ,
    men jeg definerer ikke mig selv som transvestit.
    Jeg har ikke nogen maskulin selvfølelse eller identitet, hvilket mit forhold også bærer præg af.
    Men jeg har dog en seksualitet som jeg har lært at elske med min partners hjælp og jeg mener t-piger skal have lov at have en seksuel identitet, da begge køn har et forhold til testosteron i seksuelle sammenhænge.
    Så jeg havner i transgender/twospirit kategorien.
    Har læst mig til at "shemales" ofte bliver defineret som homoseksuelle, dog føler jeg mig mere som lesbisk/straight ift min egen identitet og min partner.
    Hvilket straks vil få nogen til at kalde mig trans fetichistisk eller autogynofil(eller hvad det hedder), hvilket jeg slet ikke kan forholde mig til følelsesmæssigt. Jeg vil bare gerne have lidt ro i mit hoved og jeg er overbevist om at næsten alle kønsidentitetsproblemer har ophav i hjernen og der er et bredt spekter, hvilket jeg synes man kan se i det omfang der er af seksuelle etikketter, i det nye årtusind.

vh Sally

Lige nu er det 9/12/2016, 14:33