Debatforum for foreningen Trans-Danmark

Kreativ gruppe

Share

Irene Haffner

Antal indlæg : 86

Kreativ gruppe

Indlæg by Irene Haffner on 22/10/2008, 22:10

Jeg har længe gået med en ide om at starte en kreativ gruppe op.
    Det ser nu ud til at kunne lykkes.
    Ja - vi er da nogle få stykker som er med på ideen som er at vi med vores samlede talenter måske kunne inspirere og inspireres, og måske skabe nye ideer til glæde for os alle.
    Vi har tænkt at vi kunne mødes en gang imellem.
    Og vi forestiller os at der måske er flere der gerne vil være med.
    Så maler du, skriver, fotograferer, spiller, laver teater, synger, eller har andre store som små talenter af en eller anden art, så skulle du tage at være med.
    ja - er du bare fyldt med gode ideer, så er der også brug for det.
    jeg tror det bliver super hyggeligt - og sjovt.
    Og al den snak vi transer omgiver os med?...jamen måske skulle vi til at gøre noget! Og så oven i købet noget som kunne gå hen og være sjovt!
    Så - skriv lige - ikke?
    Irene

Tina Nielsen

Antal indlæg : 7
    Geografisk sted : westend8,2.tv 1661 københavn v

Re: Kreativ gruppe

Indlæg by Tina Nielsen on 27/10/2008, 17:15

Tina Nielsen kl 15 15 2008 kære irene Haffner det er en god IDE og inspirere + det kan være SJOVTer der Nogel der vil være MED ? Hilsen Tina Nielsen sunny

Irene Haffner

Indlæg by Irene Haffner on 27/10/2008, 20:34

Lige nu er vi 4 i gruppen og vi har snart tænkt os at mødes. Vi vil gerne have flere med!
    Irene

Tina Nielsen

Antal indlæg : 7
    Geografisk sted : westend8,2.tv 1661 københavn v

Indlæg by Tina Nielsen on 28/10/2008, 17:56

Tina Nielsen kl 1600 2008 kære irene Naffner vornår skal det VÆRE ?? Hilsen Tina Nielsen Question

Irene Haffner

Indlæg by Irene Haffner on 29/10/2008, 21:31

Vi er ved at aftale det 1. møde. Det bliver hos Cille på Mors.
    Hvad vi skal lave skal vi snakke om. Jeg har selv et projekt med at lave en vandrerudstilling der skal sendes rundt på rådhuse i Danmark.
    Og da både jeg og foreningen mangler penge har jeg netop udsendt et tilbud til samtlige danske højskoler om klaveraften/foredrag og debat med udgangspunkt i min nye digtsamling og min dokumentarfortælling.
    Jeg har tilbudt en aften med transvestitten Irene Haffner og meningen er så at jeg tjener nogle penge til vores kreative sysler.
    Jeg vil give besked når vi skal mødes og vil da lige nævne at jeg kommer til at mangle billeder til vandrerudstillingen.
    Er der nogle gode råd desangående? Fotografer - modeller - billeder m.m.?????

Irene Haffner

Indlæg by Irene Haffner on 18/11/2008, 23:08

Den kreative gruppe er ikke glemt - men det bliver sikkert på den anden side af nytåret da alle går en travl tid i møde.

Irene Haffner

Indlæg by Irene Haffner on 26/2/2009, 23:56

Gruppen kreativ gruppe med nu 6 meget kompetente medlemmer har fået gruppe-sted på nettet. Man kan sagtens nå at være med.
    Vores første opgave er en sjov og lidt utraditionel udstilling der oplyser om det at være transkønnet.
    Vi mødes på netstedet og har et møde den 28.3 på Mors.
    Vi er pt. i den spændende situation at vi måske skal nå at stable noget på benene inden juli måned
    Du er velkommen.

du skal godkendes af adm. (mig) før du lukkes ind. Ellers skriv her, eller send mig din mail-adr. og du modtager en invitation.
    Irene

Sidst rettet af Irene Haffner 27/2/2009, 06:22, rettet 1 gang

Sanne Minet

Antal indlæg : 36
    Geografisk sted : glostrup

Indlæg by Sanne Minet on 27/2/2009, 02:23

Kære Irene det var dog et fremragende initativ ja det gjorde mig så glad at se desværre er det meget langt væk og jeg har ikke økonomisk mulighed for at deltage og det er bare så ærgeligt men jeg håber jeres intiativ vil sprede sig
    da der må værre mange kreative kvinder og mænd i vores kredse
    Held og Lykke og mine varmeste ønsker om at i får skabt noget stort
    Knus Sanne

Patricia

Antal indlæg : 3

Indlæg by Patricia on 27/2/2009, 18:42

Kære Irene.
    Lyder som et godt initativ, vil da også gerne være aktiv i den nye gruppe, det første møde må jeg så desværre framelde,
    da jeg sidder i lidt varmere omgivelser i Tyrkiet,
    men bestemt noget som har min interesse.

Patricia

Irene Haffner

Indlæg by Irene Haffner on 28/3/2009, 21:06

Kreativ gruppe har holdt møde idag lørdag den 27.marts.
    Det var et utroligt konstruktivt møde hvor der blev tegnet skitser til foldevægge, lavet forslag om materialer og nedsat et praktisk udvalg.
    Desuden blev der ud fra de 6 flader som er til rådighed sat overskrifter og bragt ideer ud til hvordan informationen skal behandles.
    Vi var alle enige om at den tørre og kedelige information ville vi undgå videst muligt, men vi ville til gengæld gerne vække undren, og spørgsmål i dem der så dem.
    Med andre ord det skulle være spændende og lidt anderledes.
    Så det blev til 5 flader: Må-Må ikke - Livet som trans - Kultur-historie og verden omkring os - Blå/Lyserød - Og FAKTA -(det tager kun 5 minutter)
    Livet som trans fylder så 2 flader. En flade er en lodret vægflade i foldevæggen som er 100cm x 140 cm. Dem er der så 6 af.
    Vi har fået et arbejdsrum i en net-gruppe Windows Live - og er ved at etablere en billedbank, så vi kan lægge forslag til billedmateriale ind. Den praktiske gruppe har udarbejdet hvordan foldevæggene skal være, og jeg står for at sætte ordene sammen.
    Vi vil tilbyde Fakta at være sponsor - men lad os nu se!
    Vi er i gang - og vi er nu 8 deltagere i gruppen, og vores vigtigste arbejdsopgave lige nu og her er at lave denne vandrer - udstilling som vi vil forsøge at sende rundt i landet (rådhuse, gymnasier, universiteter m.m) med information om hvem vi er!
    Vi eftersøger i høj grad spændende billeder. Ikke nødvendigvis portrætter men gerne lidt kunstneriske billeder der skildrer livet som trans.
    Der er også plads til flere i gruppen - og vi sigter i første omgang efter at være klar til en udstilling på Københavns Bymuseum lørdag den 15. august, hvor vi har en eftermiddag i de transkønnedes tegn!
    Det var en rigtig dejlig følelse at mødes om et stykke konstruktivt arbejde og at få denne dejlige fornemmelse af konkret handling.
    Jeg har altid troet på at det dybe fællesskab opstår omkring fælles opgaver - og fra at kreativ gruppe bare var en ide - er det nu, netop en konkret og målrettet aktivitet.
    Er du interesseret i at medvirke med billeder eller andet, så kontakt os - !
    Irene

Sponsored content

Indlæg by Sponsored content Today at 12:48

Lige nu er det 8/12/2016, 12:48